Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 13 september 2009

En härlig SPA-resa med DUFiS

I måndags åkte 13 personer från DUFiS på sparesa till Tallin. Vi bodde lite utanför staden på Pirita Top Spa. Nära till hav, skog och även stad så att var och en själv kunde välja vad den ville göra.

Själv hade jag valt att ta tre massagebehandlingar och två sittningar i en saltkammare. Resdagen hade jag grundat med en härlig naturkosmetisk ansiktsbehandling för att komma i stämning. Att sedan få massage tre dagar i rad var fantastiskt avkopplande och skönt. Kropp och själ gick ner i varv och humöret upp på topp. God mat, trevligt sällskap och intressanta samtal bidrog förstås också starkt till välmåendet.

Dessutom hade vi tur med vädret, särskilt i onsdags var det sommarvärme och strålande sol. Något jag aldrig kommer att glömma är när jag stod nere vid strandkanten och såg ut över havet, lyssnade på måsarnas skrin och havets brus medan jag gjorde qigong. Det finns inte ord att beskriva hur underbart livgivande det var.

Jag hoppas vi kan göra en liknande resa till våren!
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: