Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 23 augusti 2009

Må bra tips i DN

Bättre sent än aldrig heter det...Nedanstående artiklar hade jag tänkt skriva om redan förra helgen men det kom lite annat emellan. Tar dock upp tråden igen för de var intressanta.

Den första Kyrkan - vårt nästa hälsotempel handlar om alla spännande aktiviteter som numer ordnas i kyrkans regi. Bland annat skrevs det om Gudrun Khemiris qigong som hålls i många kyrkor runt om i Stockholmstrakten. En aktivitet jag verkligen vill rekommendera. Dels är hon en särdeles duktig ledare och dels är det något speciellt med att qigonga i kyrkan. Där är vackert och rofyllt och tankarna leds till det andliga och eviga - vilket ger extra frid tycker jag.

Jag har varit på ett antal hälsoaktiviteter som olika kyrkor ordnat och jag tycker att de genomgående hållit hög standard. Ett bra sätt för dem att dra dit folk dessutom.

Den andra artikeln handlade om en ny bok av Anna Kåver "”Himmel, helvete och allt däremellan”, som kommer ut snart.

Boken handlar om hur man kan ta kontrollen över sina känslor och styra dem istället för att vara ett hjälplöst offer för känslorna. Den som lärt sig känna efter och känna igen sina signaler kan använda känslorna konstruktivt. Det låter som om detta är en riktigt läsvärd bok som de flesta av oss skulle ha nytta av.
/Kia


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: