Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 16 mars 2008

Må bättre och bli smartare med rätt mat

Numera är matens betydelse för hälsan något som tas upp med jämna mellanrum. Extra kul att läsa är förstås att det i den här artikeln i DN är en läkare som intresserar sig för frågan!
I artikeln får man bland annat veta att det är viktigt för hjärnverksamheten att vi äter en kolhydratrik frukost. Gröt, müsli eller grovt bröd som ger långsamma kolhydrater är bäst. Lyckligtvis är det precis det jag tycker är godast också!

För egen del måste jag säga att det gjorde stor skillnad när jag förändrade mina frukostvanor för ett antal år sedan och gick över till just ovanstående.
Morgnarna blir mycket trevligare, jag är piggare, på bättre humör och orkar mer. Dessutom blir jag ju enligt artikeln smartare också...kan det bli bättre?

Det fanns många bra tips om bra mat och matvanor som leder till hälsa och vitalitet i artikeln - den är klart läsvärd!
/Kia

Inga kommentarer: