Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

tisdag 18 mars 2008

Min sommarkurs - och andra kurser på Molkoms folkhögskola

Minska stressen - öka livsglädjen är temat på min sommarkurs i Livsbalans. Teori, samtal och praktiska övningar i coaching, qigong, avspänning och massage ger dig kunskap och inspiration till ökad livbalans. Kursen går veckan efter midsommar, måndag till fredag, 6 lektionstimmar per dag.

Huvudman för Molkoms folkhögskola är Region Värmland. Molkom ligger ca 3 mil utanför Karlstad. I närheten ligger också Ängsbacka kursgård.
Om du väljer helinackordering på skolan i enkelrum ingår förutom logi samtliga måltider samt kaffe tre gånger om dagen. Boken Lev Livet Levande samt kursdokumentation ingår också. Allt detta kostar endast 2900 kr!

Jag har själv varit på Molkom de två sista somrarna och gått retorikkursen och nybörjarkursen i improvisationsteater. Det var två helt fantastiska kurser med kunniga och engagerade kursledare (tack Rolf och Sofie!),trevliga kursdeltagare och en härlig stämning på skolan. För mig var vistelsen där en kreativ kick!
Därför är det förstås extra roligt att få återvända som kursledare den här sommaren.
Och vem vet, jag kan nog inte hålla mig ifrån att gå en kurs också... ;-)
Läs mer om Molkom och alla spännande kurser här .
/Kia
PS. Det är många folkhögskolor som har intressanta sommarkurser. Här finns alla kurser samlade.

Inga kommentarer: