Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

fredag 13 juni 2008

Det gäller att välja !

Vi har alla ett val. Jobba mindre och få mera fritid men mindre pengar. Eller tvärtom. Speciellt i barnfamiljer ger de valen konsekvenser. Undrar vad barnen skulle välja?

I Aftonbladet berättar Åsa Brolin om hur hon och hennes man hoppade av stresskarusellen när de fick barn. Nu gäller det snarast vem som har tommast kalender istället för tvärtom. De har visserligen mindre pengar nu men kan istället ägna mer tid åt barn och vänner.
Renoveringar och sånt är inte aktuellt.

"- Folk kan bli väldigt provocerade av att jag tar det lugnt, säger Åsa. "

Kan det bero på att hon gör tväremot vad de flesta andra gör? Liksom har dragit sig undan flocken. Tänkt och prioriterat som hon vill. Sånt kan upplevas som hotande av många. Men tänk om fler gjorde så - då skulle vårt samhälle se annorlunda ut.
Jag tror jag skulle trivas bättre då. Skulle du?
/Kia
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: