Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 29 juni 2008

Prova Tai Chi - det är härligt!

Varje söndag från och med idag till och med 17/8 är det Tai Chi i musieparken utanför etnografiska muséet kl 14.30. Det är Stockholms Wushuakademi som arrangerar och ger oss chansen att prova Tai Chi gratis.
Jag var där i dag och testade. Härligt men besvärligt kan jag rapportera. När man inte kan så blir det lite knepigt med de nya rörelserna. Men utmaningar är bra och det är fantastiskt skönt att stå ute under de lummiga träden och träna.
Mycket bra instruktör och skön träning. Jag kommer att gå dit fler gånger och kan verkligen rekommendera den som är nyfiken att testa. Vill du läsa mer om Tai Chi och Stockholms Wushuakademi kan du kolla här.
/Kia
PS. Om livsbalanskursen skriver jag ett eget inlägg lite senare

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: