Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 16 november 2008

Motionsinspiration - Motiomera!

Motiomera kan man med hjälp att stegräknare delta i en stegtävling. Om man vill tävla bara med sig själv eller jämföra sig med andra är valfritt...

Tävlingen går genom Sveriges alla kommuner. Extra kul tycker jag är att man kan lägg upp sin egen väg genom landet. Själv startade jag från Stockholm och är på väg till Ystad. Jag gillar havsutsikten så jag går längs kusten. Nu har jag hunnit till Valdemarsvik och har 59 km kvar till Västervik.

I varje ny kommun kan man delta i en liten frågetävling vilket piffar upp det hela ytterligare. Man kan också se hur många steg man gått i genomsnitt per dag, eller hur många steg man gått totalt osv. Själv blir jag riktigt peppad och knatar på duktigt.

Man kan prova på gratis i tre månader så det är bara att registrera sig och logga in!
Jag tror faktiskt inte att jag kan ge mig utan att ha gått igenom samtliga kommuner så jag är fast ett bra tag. ;-)
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: