Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 15 februari 2009

Självhjälpsgrupp/studiecirkel för stressjuka som helt eller delvis är tillbaka i arbete

DUFiS, De Utbrändas Förening i Sverige söker flera deltagare för att kunna starta denna grupp! För den som är på väg tillbaka är det extra viktigt att ha stöd och bollplank. När man ska forma ett nytt sätt att vara och hantera sitt arbetsliv är det bra att ha andra i samma situation att diskutera med.

Själv hade jag STOR nytta av andra gruppdeltagare när jag för ett antal år sedan var på väg tillbaka. Det är otroligt skönt att dela svårigheter och glädjeämnena i återgången med andra. Många gånger är det stödet säkert det som gör skillnaden, som gör att det funkar. När jag väl hade mött ett antal svårigheter och övervunnit dem var det en bekräftelse på att mina stresshanteringstekniker fungerade.

För mig sitter de numer i ryggmärgen och jag använder dem varje dag. Det handlar om livsstil med tillräckligt med sömn, näringsrik mat och motion. Det handlar också om att säga nej ibland likväl som att andra gånger säga ett tydligt ja. Det handlar om medvetna val. Allt detta ger livsenergi och livskvalitet.

Och här börjar jag så sakteliga sväva bort från ämnet som var att värva deltagare till en självhjälpsgrupp... ;_)

Gruppen kan hjälpa dig som är stressjuk att undvika många fallgropar och ge stöd och energi – tveka inte att anmäla dig om du är helt eller delvis tillbaka i arbete.

Dag och tid: Onsdagar 18.00- 20.30
Plats: Södergården, Götgatan 37
Start: När vi fått ihop minst 5 deltagare.
Avslutning: 13 maj.
Uppehåll: vecka 9 och vecka 15.
Fortsättning till hösten om deltagarna så önskar.
Kostnad: 300 kr inklusive bok och annat studiematerial.
Anmälan till dufis@spray.se
Minsta antal deltagare för att gruppen ska starta är 5. Maxantal 10 st

Jag hoppas verkligen vi kan dra igång gruppen snart!
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: