Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

fredag 6 februari 2009

Tillbaka igen

Sisådär, nu är min timeout över och jag är tillbaka i igen. Jag hade tagit ledigt från bloggande, tv-tittande, mobiltelefon osv. Egentligen kan man väl säga att jag tagit ledigt från vardagen. Större delen av den här tiden har jag inte varit hemma.
Det har varit helt underbart!

Jag har fått tid att tänka och att skriva på min nästa bok. Med lite distans framträder dessutom vissa saker väldigt tydligt. Saker som jag inte sett när jag stått mitt i det. Ett resultat av synliggörandet är att jag hittat en hel del att förändra i mitt liv. Saker som jag kanske inte uppmärksammat om allt bara flutit på som vanligt. Att "timeouta" var nyttigt för mig och jag har börjat arbeta med min Livsplan. Dessutom har jag börjat förändringsarbetet vilket känns bra.

En sak som inte kommer att förändras är mitt bloggande som åter är aktiverat. En del av er läsare har gulligt nog mejlat och hört efter om jag varit sjuk eller om det hänt något.Stort tack för er omtanke! Men nu vet ni hur odramatisk men produktiv min frånvaro varit.
Vi ses igen!
Kia

2 kommentarer:

Annika i Gamla Stan sa...

Hej!

Jag har Blogg-hoppat lite och hittat till dej. Det fanns så många beröringspunkter bara genom att läsa din presentation, här ska jag verkligen ta mej tid att läsa lite gamla inlägg för att sen lägga dej till min lista.

Har efter 2,5 års utbrändhet för ett par år sen fått "väldens bästa liv", även om jag trillar dit ibland fortfarande. Tänkr rätt mycket på det konstiga bemötande vi "1:a generationens utbrända" fick och hur jobbit det var. Inte för att det är så mycket bättre nu med f-kassans nedskärningar, men förhoppningsvis ses man inte som sinnessjuk. Jbbar på Hotel Rival på MAriatorget i Stockolm och fick möjlighet till att göra en Down Shifting till en mindre pressande tjänst, och det är skönt med människor runt omkring som vet att det kan ta stopp i kroppen för mej ibland, men att hjärnan är det inge fel på. Ska nu läsa mer om dej

mvh

Annika

Kia Mundebo sa...

Hej Annika och välkommen hit!
Härligt att höra att du blivit frisk igen och fått ett bra liv.
En del av dem som blir stressjuka nu får fortfarande ingen hjälp så det finns fortfarande mycket att förbättra på det området.
Jag blir lite nyfiken på dig och måste förstås in på bloggen din och kika lite.. ;-)
Hälsningar
Kia