Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 16 december 2007

Tid för julefrid?

9 av 10 stressar mer än vanligt inför jul skriver Svenskan. Inköp av massor med julklappar, städning och fixande med maten upplevs som stressande.

Själv är jag uppenbarligen den 10:e personen i undersökningen. I min familj köper vi nästan inga julklappar, julbordet är litet och vem behöver städa så fruktansvärt bara för att det är jul?

För mig betyder jul lugn och skön helg när jag kan slappna av och ha det bra.
Julefrid.

Receptet för att minska stressen är simpelt. Skippa julklapparna, minska antalet rätter på julbordet, köp en del färdigt och städa bara undan det värsta. Ta bort en massa "måsten" helt enkelt.

Njut av varandra och julefriden istället.
/Kia

Inga kommentarer: