Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

torsdag 27 december 2007

Vi går mot ljusare tider

Inte för att det märks än men nu går vi äntligen mot ljusare tider. För några dagar sedan klarade vi av vintersolståndet. För mig brukar det funka som ett riktmärke och när dagen D är passerad jublar jag.
Tycker nämligen att mörkret tynger och längtar till våren och ljuset.
Snart är de här.

Inne i stan var det fullt med folk som försökte pigga upp sig med shopping. Själv hittade jag inget och är glad för det. Tror det hade varit en omöjlighet för mig att komma hem tomhänt från en rea för några år sedan. Då hade jag köpt något halvdant bara för att få nöjet att handla. Givetvis hade det sedan hamnat längst bak i något överfullt skåp och samlat damm tills jag fick ett städryck modell större.
Skönt att slippa allt onödigt jobb!
/Kia

Inga kommentarer: