Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 21 december 2008

Idag - årets mest efterlängtade dag!

När jag var liten längtade jag innerligt efter att det äntligen, äntligen skulle bli julafton. Allra mest längtade jag efter att tomten skulle komma, som god tvåa kom Kalle Anka med vänner.

Numera längtar jag efter att det äntligen, äntligen ska bli den dag då det vänder, dagen när vintersolståndet infaller. Jag avskyr när det är så mörkt och grått och längtar så efter ljuset. Denna längtan väcks redan i oktober och växer sig sedan allt starkare allteftersom mörkret brer ut sig.

Idag är årets kortaste dag.

Imorgon kommer vi inte märka någon skillnad mot idag. Ändå är det stor skillnad. För imorgon är vi på rätt väg. Mot ljuset, mot våren, mot energin. Bara att veta det gör det enormt mycket lättare. Vilket ger en del att fundera på eller hur? Jämför med glaset där det är vatten i halva. Vare sig du ser det som halvfullt eller halvtomt är där lika mycket vatten. Det är inställningen som spelar roll, inte fakta.
En tanke att ta med sig för vidare blickar på olika situationer i livet.
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: