Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 13 januari 2008

Lyx? Nej nödvändighet!

DN tipsar idag om ett antal olika elevbehandlingar man kan få. Exempelvis massage, pedikyr, manikyr och ansiktsbehandlingar.
Jag kan bara instämma i vad artikelförfattaren skriver om den höga kvaliteten på behandlingarna. De brukar vara utmärkta!
Däremot är det ofta lite rörigt runt omkring. Ibland är det också precis som hon skriver svårt att komma fram för att beställa en tid.Men det får man ta.

Det är synd att så många inte har råd med såna här behandlingar. De gör så gott!
Jag tycker att läkaren Christina Doctares förslag om att införa BOT-bidrag skulle införas omgående. Då skulle alla kunna göra avdrag för rätt många välbehövliga behandlingar per år.
Själv är jag en riktig gottegris på behandlingsfronten och tycker att det är mer nödvändighet än lyx. En nödvändighet alla borde kunna ta del av.
/Kia

Inga kommentarer: