Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 13 april 2008

Rekommendationer om vilka utredningar som ska göras vid utmattningssyndrom

På min webbsida har jag lagt in rekommendationerna på vilka utredningar som ska göras för att utesluta andra sjukdomar vid utmattningssyndrom. Jag har lagt de som rekommenderas i det Västra Götalands regionala vårdprogrammet för utmattningssyndrom brevid de som rekommenderas i Stockholms regionala vårdprogram för stressrelaterad psykisk ohälsa.
Det är intressant att jämföra!

Eftersom jag träffat några personer som först långt efter de blivit sjukskrivna för utmattningssyndrom blivit utredda och konstaterats ha andra sjukdomar, rekommenderar jag dig som är stressjuk att kolla här.
Ibland behövs det bara ett enkelt blodprov för att konstatera en sjukdom. Men ibland blir det fel och provet tas inte...vilket förstås kan ge tråkiga konsekvenser för den som drabbas.
Därför kan det vara bra att känna till vad som rekommenderas.
/Kia

Inga kommentarer: