Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

måndag 22 mars 2010

Till minne av Rutger Ingelman

Till min bestörtning och sorg såg jag i morse att Rutger Ingelman hastigt har gått bort. Jag har haft den stora förmånen att ha honom som lärare i delar av min dramautbildning.

Han var en person som man bara behövde träffa en gång för att aldrig glömma. En fantastisk pedagog som med stor värme och kärleksfullhet fick eleverna att känna sig trygga. Som fick alla att känna sig sedda, att våga vara sig själva, våga ta det där klivet som man tvekar inför. Han fick sin omgivning att växa och utvecklas.

Både som pedagog och som människa var han en förebild.

"Fantasin är kärlekens syster,
Leken dess broder,
Kusinen heter kunskap"


Jag minns Rutger med stor tacksamhet, värme och glädje. Tack för allt du förmedlat till mig och andra!
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: