Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

måndag 15 mars 2010

Vad händer efter DUFiS?

På årsmötet i slutet av februari blev det ju som jag tidigare skrivit om nödvändigt att lägga ner DUFiS (De Utbrändas Förening i Sverige) eftersom det inte gick att få ihop en ny styrelse.

Nu pågår ett försök att få till något nytt, ett nätverk eller kamratförening eller vad det nu blir till slut. Något som inte kräver så mycket administration.
Till att börja med är det gamla medlemmar som kommer att diskutera hur detta kan lösas. Gamla DUFiS-medlemmar som vill fortsätta ha kontakt har skrivit upp sig på en mejllista. Alla som står med där är inbjudna till träffar för att diskutera hur en fortsättning kan se ut. Är du gammal medlem men inte kommit med på listan än kan du mejla mig kia@creovis.se

Är du inte gammal medlem men behöver träffa andra stressjuka för att få stöd kan tex RSMH kanske vara till hjälp. Även ÅSS, Svenska Ångestsyndromsällskapet, har en del medlemmar som är stressjuka.

Jag återkommer med mera info kring vad som händer i fortsättningen när det kommer in nyheter.
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: