Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

lördag 20 mars 2010

Ursäkta, men din själ dog nyss

En fångande titel eller hur? Tyvärr kan jag inte skryta med att ha kommit på den själv. Det är titeln på en bok jag bara inte kunde låta bli att titta mer på när jag råkade se den på biblioteket.
"Ursäkta men din själ dog nyss" är skriven av Danny Wattin och efter att ha läst baksidan och författarpresentationen kunde jag bara inte låta bli att låna den. Ett klokt val för boken var fantastiskt underhållande samtidigt som den har ett budskap. Samtidigt som jag ofta har skrattat och skrockat åt den absurda värld han målar upp har jag också ofta ryst och fått en stor klump i halsen.

Danny Wattin skriver om en värld där självupptagenhet och yta är allt. Medkänsla och gemenskap finns det inte plats för, utseende betyder allt.
De rika lägger mycket tid på att designa sina barn, kändisgener säljs i parti och minut, graviditeterna läggs ut på fattiga kvinnor. Getton för fula och freaks skapas, allt skruvas till mer och mer.

En mycket läsvärd bok ur många olika aspekter. Underhållande och tänkvärd.
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: