Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

onsdag 3 mars 2010

Tips - föreläsning om trädgårdsterapi och naturkraft

Tisdagen den 9 mars föreläser Åsa och Mats Ottoson utifrån sina böcker Naturkraft och Trädgårdsterapi.
Plats: Stadsbiblioteket
Tid: 18.30

Själv tror jag mycket på att hämta kraft och läka i naturen. Bara att ta en promenad i någorlunda grönskande områden är underbart. Att påta i jorden och se hur det växer är också härligt. Ta bara den underbara påminnelsen om att saker tar den tid de tar. Ett frö växer till sig i SIN takt och blir vad det är ämnat att bli.
Vilket påminner mig om min absoluta favoritdikt, Vårvisa av Karin Boye.
Läs och njut!
Kia

VÅRVISA
I vårtid, i groddtid,
då brister frönas skal,
och råg blir råg och tall blir tall
i frihet utan val.

En ilning av vällust
går genom själ och kropp –
att jag är jag, nödvändigt jag –
en brodd som hittat opp,

ett vårskott, vars växtkraft
jag knappast anar än –
men stammens sav med bitter smak
med lust jag känner den.

Så bort, all min feghet!
Jag hör min framtid till.
Jag tar mig rätt att växa nu
som rotens krafter vill.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: