Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

lördag 20 september 2008

Improvisationsteater för sjukskrivna

Passa på att få en vitamininjektion för kropp och själ! Improvisationsteater är hejdlöst kul och frigörande. Det ger massor av energi, vilket ju särskilt den som inte mår bra kan behöva. För mig har drama i många olika former varit både till stor hjälp och stor glädje. Numera brukar jag använda mig av olika dramainslag i mina egna kurser.

Nedan klipper jag in info från Mikael Spetz som håller improkursen. Hjälp gärna till att sprida vidare!
/Kia

Den 23:e september kl 14-15.30 (8 ggr) börjar en ny kursomgång av
"Nybörjarkurs i improvisationsteater för sjukskrivna" som jag håller.
Inga förkunskaper krävs. Kursen hålls på improvisation & Co på Hagagatan 48,
tel 08-30 81 33. Pris 800 kr (ord pris 1.000 kr).

Mer info om kursen hittar du HÄR

Det finns några platser kvar och jag behöver din hjälp med att skicka vidare
informationen.

Så här tyckte tidigare deltagare:
En superbra kurs som gav skrattinjektioner varje vecka!!!” Eva

”Vill verkligen rekommendera denna kurs! Upplägget är fantastiskt för oss sjukskrivna, med rejäla avslappningspauser instuckna och ENORMT tillåtande och kravlös stämning. Känns positivt att ha en ledare som vet exakt vad det handlar om, att vara orkeslös och koppla långsamt. Bra träning för simultanförmågan Ger många tokskratt!” /Karin

”Jag tycker det har varit roligt o gett mig lite nya perspektiv även om jag bara kunde komma 2 ggr. Trodde inte att jag skulle ha så kul o kunna slappna av men det gav verkligen mersmak. Sen har jag tyvärr min skada som jag inser inte klarar av så mkt fysiskt. Blev väldigt trött efteråt men tyckte ändå det var värt det pga att det var så kul”! /Anonym

"Då jag länge varit på väg från det ”sjuka livet” till det friska men inte riktigt hittat ända fram var jag rädd att om jag gick en kurs just för sjukskrivna skulle jag falla tillbaka in i den sjuka offerrollen igen, men jag blev glatt överraskad och det var inte alls samma fokus på sjukdomen och ”negativ” inställning som jag ofta upplevt annars i grupper där många varit sjuka. Det var okej att må dåligt och kanske inte orka allt, men fokus var fortfarande på övningarna och det var det som var det viktiga. Just det var för mig jätteskönt, för jag kunde slappna av och känna att det var okej att inte vara på topp och prestera 100% (och ingen skulle tycka att jag var konstig eller titta snett på mig om jag inte gjorde det) men ändå få göra något som kändes vettigt och utvecklande. " /Hanna


Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: