Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

lördag 14 mars 2009

Nyaste nytt - nakenmat!

I marsnumret av MåBra finns en artikel som handlar om detta. Naked food är tydligen en av årets stora mattrender. Vad innebär då naken mat? Jo att det inte finns några tillsater i maten, inget socker och inga kemikalier. Maten ska vara så ren och enkel som möjligt. Låter både nyttigt och gott! Men varför kalla maten naken? För att väcka uppmärksamhet? Funkar väl säkert utmärkt men låter fånigt. Nya nakenchocker blir då nyttig mat - är det verkligen chockerande med bra mat?

Men jag tycker det är bra att uppmärksamma alla konstigheter i maten. Ibland blir jag nästan mörkrädd när jag läser innehållsförteckningar och det händer ofta att jag lägger tillbaka förpackningarna efter att ha läst.

Själv tycker jag att jag märker stor skillnad på hur jag mår utifrån hur jag äter. Med mycket frukt, grönt och egentillagad mat blir jag piggare och gladare.
Prova lite naket du med!
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: