Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

onsdag 11 mars 2009

Tips - Dynamiskt framträdande, för dig som vill bli mera du!

Här kommer ett tips på en fantastisk kurs, nämligen Grundkurs i Dynamiskt framträdande som leds av Tord Pååg. Jag fick själv tips om den när jag sökte en kurs i hur man blir en bättre talare. Fast kursen handlar inte bara om det. Det handlar om att bli mer äkta, våga visa sig som man är.

När jag tänker på kursen tänker jag på följande rader ur "Instruktion för skalbaggar" av Margareta Ekstrand.

"För att man ska kunna flyga
måste skalet klyvas
och den ömtåliga kroppen blottas

För att man ska kunna flyga
måste man gå högst upp på strået
även om det böjer sig och svindeln kommer

För att man ska kunna flyga
måste modet vara aningen större än rädslan
och en gynnsam vind råda"


Kursen och kursledaren skapar de gynnsamma förutsättningarna, sedan är det upp till var en att själv bestämma hur högt man vill flyga. Nästa chans att delta i dynamiskt framträdande är 20-22 mars - läs mer HÄR. Passa på!
/Kia
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: