Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

onsdag 25 mars 2009

Sömntest och stresstest med åtgärdstips

Alecta har i samarbete med forskare och terapeuter på Stressforskningsinstitutet (Torbjörn Åkerstedt, Aleksander Perski, Giorgio Grossi samt Kerstin Jeding)tagit fram test och tips för att ge förebyggande hjälp när det gäller stress och sömn.

Följ Alectalänken ovan och du hittar information och två test. Du får feedback på testen med råd om vad du kan göra och fakta kring stress och sömn. Både testen och tipsen är korta och koncisa.

Själv kan jag konstatera att jag numera ligger bra till på både stress och sömnfronten. Vilket jag förstås visste redan innan jag gjorde testen. För den som har problem tror jag testen kan vara bra som bekräftelse. Dessutom får man tips på vad man kan göra för att må bättre, vilket säkert kan vara bra för den som inte riktigt vet vilka förändringar den behöver.
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: