Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 17 januari 2010

Är du duktig, lilla vän?

Inläggets titel är också titel på en artikel i tidningen Sjukgymnasten. Den handlar om Britt Bragées forskning och avhandling "Kroppens mening. Studier i psykosomatiska lösningar." som jag skrivit om här tidigare.

Lars Berg har också gjort en mycket intressant intervju med Britt som finns i Gestaltinformation.

Utbränd: Duktig men aldrig tillräckligt är titeln på Stockholms universitets pressmeddelande om avhandlingen.

Då Britt Bragée nått mycket goda behandlingsresultat är jag förvånad över att inte hitta spaltmetrar om henne och hennes forskning. Själv är jag tacksam över att jag hittade till hennes mottagning då jag var stressjuk. Tack vare behandlingen där är jag sedan flera år tillbaka i arbetslivet på heltid. Jag önskar att många fler fick den möjligheten.

Den som vill läsa mer kan se här :
Stress och traumamottagningen

Inga kommentarer: