Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

måndag 11 januari 2010

Slut på jullovet

För många var det första arbetsdagen på länge idag, det långa jullovet är nu slut. I Aftonbladet kan den som tycker det är lite tungt att köra igång få lite tips.
Sanna Ehdin tipsar om att äta lite mindre, dricka mer vatten och vara ute och promenera. Alldeles särskilt tycker jag det är viktigt med det sistnämnda och gärna i dagsljus.

Att vara ute i solsken och snö en härligt kall vinterdag är underbart. Dagsljus, rörelse och frisk luft tycker jag fungerar uppiggande.
För att inte tala om tanken att det nu blir ljusare och ljusare...
Det dröjer inte länge förrän våren är här - den tanken gör mig både pigg och lycklig.
/Kia

PS. Jag måste tillägga att jag verkligen instämmer i Birgitta Alvskogens inlägg om att använda rätt valör på orden.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Therese Zätterqvist sa...

Hej! :)

Jag tänkte bara tipsa om det nya projekt jag dragit igång, BloggJoggen. Syftet är att uppmärksamma unga människors livsstil och hälsa idag.

Vår första gruppträning är nu på lördag, och det lär blir många till!

Therese, BloggJoggen