Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

tisdag 5 augusti 2008

Detta tar jag till mig!

Svenskan rapporterar om nya forskningsresultat som visar att mörk choklad kan förebygga hjärt och kärlsjukdomar, den stärker immunförsvaret och motverkar övervikt och diabetes.
Rena rama underdundermedlet! Så det är väl bara att offra sig och äta några bitar för hälsans skull. ;-) Ett uppdrag som inte ter sig så svårt för mig som bara ÄLSKAR mörk choklad. Särskilt tillsammans med en kopp riktigt gott kaffe - vilken njutning!

I studien har de också undersökt blåbär som är bra för hjärta, hjärna, ögon och hy och innehåller mycket antioxidanter. Dessutom är blåbär liksom mörk choklad vansinnigt gott tycker jag. Tänk en stor skål blåbär med en klick riktig vaniljglass. Mmmmm!

Det här är verkligen trevliga forskningsresultat som jag gärna tar till mig och använder mig av. Jag ser redan fram emot kaffe och en bit mörk choklad som lunchdessert. En hälsoinvestering!
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: