Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

fredag 29 augusti 2008

Lätta upp höstmörkret

För många är hösten en jobbig tid. Andra tycker det är härligt att få kura ihop sig och tända ljus. Det finns många bra tips för den som blir trött och hängig i höstmörkret. Framför allt att försöka vara ute när det är ljust. Ta en promenad på lunchen! Försök också äta bra och ha rolig. Boka in träffar med vänner, biobesök och annat som är trevligt. I Aftonbladet tipsar örtpedagogen Marie-Louise Eklöf om hur man kan använda naturen och vad den ger för att må bättre.

Själv hör jag till dem som avskyr mörkret, november och början av december tycker jag är årets värsta månader. Men så fort det vintersolståndet passerats tycker jag att det lättar. Inte för att man ser någon skillnad i ljus i början - men bara att veta att det vänt och går åt rätt håll är skönt.
Mitt bästa knep att undvika hösttrötthet är det jag skrev ovan - att vara ute i dagsljuset. För mig gör det stor skillnad. Har du andra bra knep så tipsa gärna!
/Kia

Några andra som kommenterat artikeln:
Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter
Inspiration för ett bättre liv
På jakt efter en ny vikt

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: