Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

fredag 15 augusti 2008

Superskönt med siesta!

Metro skriver att en liten siesta minskar risken för vissa hjärt och kärlsjukdomar. Dessutom kan tuppluren ge ökad kreativitet och prestationsförmåga. Vissa företag skaffar vilorum och/eller skrivbordskuddar så att personalen ska kunna ta powernaps och bli effektivare på arbetet enligt artikeln.

Själv tar jag alltid en liten tuppis efter lunchen om jag kan. Efter tjugo minuter i ryggläge är jag på topp. Pigg, vaken och full av energi. Det gäller dock att se till att det inte blir mer än tjugo minuter för då kan effekten bli det motsatta. Jag brukar ställa en klocka för att vara säker på att ransonen blir rätt. För mig fungerar det utmärkt och jag presterar och mår bättre med en liten tuppis. För andra fungerar det inte alls. Hoppas du har chansen att prova vad som gäller för just dig!

/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: