Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

söndag 25 november 2007

Frukt(an)?

Ungefär hälften av allt frukt och grönt innehåller spår av bekämpningsmedel skriver Svenskan. Många varor innehåller dessutom flera olika sorters bekämpningsmedel.

"Frukt och grönsaker som i dag får säljas i butikerna kan redan inom några år klassas som otjänliga. Det väntas, enligt Kemikalieinspektionen och flera experter, bli följden när EU inför en ny typ av gränsvärden för flera av de mest potenta bekämpningsmedlen."

Bra! Jag äter mycket frukt och grönt för att det är gott och nyttigt.För att jag vill må bra helt enkelt. INTE för att få i mig en bekämpningsmedelscocktail!

/Kia

Inga kommentarer: