Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

måndag 26 november 2007

Köpfri dag blev inköpsdag

I lördags var det antikonsumtionsdagen "En köpfri dag". Jag var inne en sväng i staden och där var ett enda stort myller av människor fullastade med påsar. Antingen hade de inte hört talas om köpfrihetsdagen eller så struntade de i det. DN skriver att handlarna inte märkte någon skillnad.

Jag för min del har många köpfria dagar på ett år men faktiskt inte just i lördags. Det var ett par grejor jag behövde just då och inte kunde vänta med.
Hoppas i alla fall att några uppmärksammade den här dagen och åtminstone tänkte till kring sin konsumtion. Med tanke på miljöhot och klimatvarningar hoppas jag att det var riktigt många... Och från tanke till handling behöver steget inte vara så stort.
Tänk först - handla sedan!
/Kia

Inga kommentarer: