Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

torsdag 15 november 2007

Res miljövänligt!

Efter den senaste tidens många och oroande skriverier om klimathot blir åtminstone jag mer och mer uppmärksam på vad jag kan göra för att spara miljön.
Svenskan gör en jämförelse mellan tåg och flyg till Göteborg.

Där jämför man pris, tidsåtgång dörr till dörr, hur mkt effektiv arbetstid man kan få under resan samt hur mkt miljöpåverkan resan orsakar.Själv skulle jag tveklöst välja tåg på den här sträckan främst på grund av de två sistnämnda faktorerna.

För egen del tycker jag det är bra med jämföra så här för både fördelar och nackdelar blir tydliga. Jag skulle gärna se flera jämförelser. Hur ser det ut om man ser på resor till Europa till exempel?
Kia

Inga kommentarer: