Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

onsdag 21 november 2007

Steg mot bättre hälsa

Stegmätare är verkligen en bra och motiverande uppfinning. Att få svart på vitt på hur mycket jag rört på mig under dagen är bra. Det bästa är att ALLA steg räknas. Ibland kan jag känna mig supernyttig för att jag varit ute på långpromenad. Resten av dagen har jag kanske suttit framför dator och då blir det totala antalet steg inte imponerande. En dag då jag inte tycker jag rört så mycket på mig men då jag uträttat många ärenden på olika håll kan mätaren visa att de oräknade stegen totalt sett var många fler än jag anat.

Vid det här laget har jag använt stegräknare så länge att jag har mätt upp ett antal sträckor. Det har också blivit en vana att utnyttja möjligheter till extra steg. Exempelvis om det dröjer några minuter innan den jag ska träffa kommer så vankar jag omkring. Jag väntar inte på bussen utan går till nästa hållplats osv.Alla de här småstegen blir en lååååååååång sträcka på ett år.

Enligt DN förbättrar många sin hälsa, går ner i vikt samt får lägre blodtryck när de använder sig av stegmätare. Vad jag tror de får på köpet är livsenergi och glädje.

En stegräknare är en löjligt billig investering i ett bättre liv!
Finns att köpa på Apoteket och i sportaffärerna. En modell jag hört rekommenderas från experter finns här.
/Kia

Inga kommentarer: