Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

måndag 5 maj 2008

Tips seminarium Gestaltterapi utifrån en stressrelaterad livssituation.

Jag vill passa på och tipsa om nedanstående föreläsning som jag tror blir mycket intressant. Jag har själv haft stor hjälp av gestaltterapi när jag var stressjuk./Kia


"Gestaltterapi utifrån en stressrelaterad livssituation.
Gestaltterapeut Ing-Marie Svedin berättar om sin masteruppsats som behandlar hur ett antal patienter upplevt och haft nytta av gestaltterapi i sitt arbete med en stressrelaterad livssituation. Det handlar bland annat om en ökad medvetenhet kring att känslor som inte kommer till uttryck visar sig på olika sätt i kroppen. Och även om uppväxtfamiljens mönster och hur det påverkar den vuxnes värderingar och handlingsmönster. Genom att vara uppriktigare mot sig själv kan det egna livet ges ett värdefullare innehåll.

Välkommen till Gestalt Akademins seminarium om Gestaltterapins inverkan på stresspåverkade patienters livssituation.

Föreläsare: Ing-Marie Svedin, utbildad Gestaltterapeut
Tid: 18.00 – 20.30 med inledande smörgås
Plats: Folkuniversitetet, Kungstensgatan 45
Kostnad: 100 kr, betalas vid entrén, fika med smörgås ingår

Seminarierna är öppna för alla intresserade. Paus samt möjlighet till frågor och samtal ges. OBS! Begränsat antal deltagare. Obligatorisk föranmälan senast dagen innan kl 12.00.
Skicka ett mail till:
info@gestaltakademin.se

Varmt välkommen!"

Inga kommentarer: