Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

onsdag 23 juli 2008

Bloggande stressar kvinnor påstår Aftonbladet

Bloggandet stressar kvinnor skriver man på Aftonbladet Kvinna.

Enligt den teori Aftonbladet har tror kvinnorna att deras läsare kräver att de ska uppdatera bloggen ofta.Malin Wollin skriver bloggen ”Fotbollsfrun” på uppdrag av Aftonbladet. Som betald bloggare anser hon att hon måste tillfredsställa sin läsekrets säger hon i artikeln. Där finns väl ändå en gigantiskt skillnad? Om det är ett jobb ska hon självklart sköta det.

Vi som nöjesbloggar får lägga ribban själva. Personligen kräver jag absolut inte att de bloggar jag läser ska uppdateras flera gånger om dagen. Hellre kvalitet än kvantitet. Helt säkert finns det människor som vill skriva mer än de hinner och som kanske fastnar lite för länge på bloggen. Men inte tror jag att det är speciellt specifikt för kvinnor.

Malins tips för ett lugnare bloggande låter för mig som ett skämt.

"Stötblogga! Gå in och skriv 3–4 inlägg sen tar du en paus.

Efter ett tag kan du gå in och läsa kommentarerna, så vet du vad som blev mest snackat och vad du ska gå vidare på."


Skriva 3-4 inlägg på en gång? Skulle inte tro det! Då skulle jag bli stressad. Hur kul är det att pressa fram inlägg bara för att få något skrivet? Nä, jag fortsätter som förut i min egen takt. Jag skriver när jag hittar något intressant att skriva om. Under förutsättning att jag har tid och lust då. Annars får det vara. Och nu har jag faktiskt inte lust att skriva mer utan nu är det middag som gäller.
/Kia
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: