Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

tisdag 15 juli 2008

Se inslaget om semesterstress på Gomorron Sverige

Imorse medverkade jag i ett inslag om semesterstress på Gomorron Sverige. HÄR kan du se det.(Inslaget ligger ute i ca en vecka) 11.15 minuter in på filmen kommer semesterstressinslaget. Den uppmärksamma tittaren ser boken Lev Livet Levande ligga på soffbordet. Tyvärr hann jag inte visa upp den och prata om den. Du som vill läsa mer kan titta HÄR

För dig som vill ha mer tips om hur du kan få en avkopplande semester har jag lagt upp några punkter på min webbsida som du kan läsa HÄR

Men kom ihåg; av årets 52 veckor är bara 5 semester. Livet pågår dock hela året. Det är därför viktigt att vila, ha roligt och njuta av det goda livet då också. Det är du värd!

Uppmärksamma alla små vardagliga glädjeämnen och njutningar och livet blir bättre. Exempelvis att det är fint väder idag, se den vackra sommargrönskan, njut av mogna bär, ett bad eller en promenad. Le åt någon och bli ännu gladare när du får ett leende tillbaka. Ge någon du tycker om en kram. Många av de härligaste sakerna att njuta av kräver bara att vi är där och verkligen tar in sinnesintrycken. Närvaro. Så enkelt och ofta så svårt. Men övning ger färdighet - och i det här fallet också ett mer avkopplat och levande liv.
Lev livet levande redan idag!

/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: