Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

torsdag 17 juli 2008

Vila i regnet

Har du tur om det regnar på semestern? Nä, skulle de flesta nog säga direkt. Men det är inte så dumt med lite regn ändå. I Aftonbladet lyfts fördelarna fram. Du slipper solstress och aktivitetsstress. När det regnar är det helt okey att bara ligga på soffan och läsa, lösa korsord eller spela spel med familjen. Helt okey att varva ner och ta det lugnt. Något de flesta behöver mer av. Lugn alltså. Tid att tänka och bara vara. Det är då man kan hitta in i centrum av sig själv. Då livet blir enklare och ofta stillsamt lyckligt.

När det gäller semestervädret har många helt orimliga förväntningar. Solen brukar inte skina från morgon till kväll fem veckor i rad i Sverige. Varför då bli besviken när det regnar? Med mer verklighetsbaserade förväntningar och flexibilitet kan man njuta av fördelarna med det väder som är just idag!

Att gå ut och promenera i ett stilla sommmarregn är bland det bästa jag vet. Så för min del är jag glad för vårt svenska blandväder. Och efter regn kommer solsken...
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: