Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

onsdag 2 juli 2008

Livsbalanskursen på Molkoms folkhögskola

Vecka 26 höll jag Livsbalanskurs på Molkoms folkhögskola. Jag hade fått förtroendet att lägga upp kursen helt efter eget huvud. Det blev en kurs med många praktiska övningar i bland annat coaching, qigong, avspänning och massage. Mycket samtal och diskussioner ingick också. Där var även en del teori som utgångspunkt för övningarna och diskussionerna.

Min tanke var att försöka skapa en avspänd och trygg stämning där alla skulle våga prova nya saker och säga vad de tyckte och tänkte. Där både lek och skratt skulle rymmas men även djupt allvar och svåra frågor.

Kursen var fullbokad och det var spännande att presentera en något helt nytt. Extra bonus var att deltagarna tyckte att upplägget var bra. Det var en härlig grupp – en kursledares drömgäng!

Det har varit en fantastisk vecka och jag vill tacka alla anställda på Molkoms folkhögskola som ger stället en vänlig och välkomnande atmosfär med mycket hjärta. Det är alltid lika trivsamt att komma till er!

Jag vill också tacka alla underbara kursdeltagare som gett varandra och mig så mycket. Det var en stor energi- och glädjekick att få vara med er!

Läs också mer om Molkoms folkhögskola HÄR
På min webbsida finns mer info och bilder, se HÄR

/Kia
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: