Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

måndag 7 juli 2008

Qigong i Kungsan - härligt!

Här kommer ett härligt tips för dig som behöver tanka in mer närvaro och energi. Varje tisdags och torsdagsmorgon till och med 23/8 är det gratis Qigongpass i Kungsan kl 9.

Träningen sker i bortre änden av Kungsträdgården vid Karl XII:s torg på gräsmattan utanför Tehuset. Instruktörer från Gröna Draken visar ett grundprogram enligt Biyunmetoden. Man behöver inte anmäla sig i förväg, det är bara att gå dit. Om det ösregnar är träningen inställd.

Själv brukar jag träna en annan form av qigong men jag tycker det är kul med omväxling och härligt att träna i grupp. Under sommaren brukar jag gå till Kungsan och träna så ofta jag kan. Det är en underbar start på dagen som jag verkligen rekommenderar.

Om du vill veta mer om Biyunmetoden och Gröna Draken kan du läsa HÄR

/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: