Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

tisdag 7 oktober 2008

Höstdeppig?

Enligt Aftonbladet är ett nytt mirakelpiller mot höstdepression på väg. Inga biverkningar hade det heller. Inte på den begränsade gruppen försökspersoner i alla fall. Ute i verkligheten blir utfallet ibland något helt annat...

Enligt Dagens Medicin rapporteras bara i bästa fall en av tio allvarliga biverkningar. Mörkertalet är nittio procent!!! Hur många av de mindre allvarliga rapporteras kan man undra? De som kanske bara ger obehag men inte innebär inläggning på sjukhus eller livslånga men?

Kostdoktorn är också skeptisk till "mirakelpiller" och tar istället upp D-vitaminbrist som en orsak till depression.

Själv satsar jag på att vara ute och röra mig mycket när det är ljust och på att få i mig ordentlig näring. Samt förstås på att sova ordentligt.
Det räcker för att jag ska må bra.
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: