Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

tisdag 14 oktober 2008

Mera uppskjutarsjuka

Nu tar Aftonbladet upp uppskjutarsjukan och vad man kan göra åt det.
Det är psykologen Gabriel Garnica som ger goda råd. Jag tror många människor skjuter nog upp svåra saker för att de är rädda att det ska bli fel.

"En av de viktigaste sakerna att tänka på är att inte vara rädd för att misslyckas. Om man kan hantera ett misslyckande är man faktiskt framgångsrik"

Jag skulle nog vilja formulera om det till:

Det finns inga misslyckanden. Det finns bara misstag som man kan lära sig från.

För övrigt tycker jag det var bra råd. Det är viktigt att ta reda på vad man vill och prioritera därefter. Den som inte gör halkar mest omkring på livets bananskal och kan hamna precis var som helst. Ibland dessutom rätt förvånad över att det blir som det blir.

Superviktigt är också sista punkten på listan
Se till att ha ledigt ibland och har roligt!
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: