Om livet, friskvård, personlig utveckling, stress och stresshantering, aktuella händelser, DUFiS- info, var jag finner lust och inspiration och vad som för övrigt faller mig in. Tipsa gärna om nyheter som passar här. Mejla kia@creovis.se .

tisdag 14 oktober 2008

Så får du ihop livspusslet

City har i måndagsutgåvan en artikel om hur man får ihop livspusslet. Det som så många kämpar med. Ett första steg är att kolla in vilka pusselbitar man vill ha i sitt pussel. Har jag valt mitt pussel själv? Har jag valt det aktivt? Eller är det någon annan som valt åt mig? Kanske har jag valt genom att inte välja?

Som alltid finns det tips och det bästa och mest grundläggande tycker jag är:
Tänk själv.

Lyssna gärna på andra, hämta in åsikter från olika håll, men tänk själv.
Utifrån vad DU vill, hur DITT liv och DINA önskningar och mål ser ut.

Längst ner i artikeln får du tips på olika ställen där man har kurser/föreläsningar som hjälper dig att lösa livspusslet. Bland annat em länk till min sida, CreoVis. Vilket förstås är vad jag rekommenderar. Men det är min åsikt, du tänker ju själv. ;-)
/Kia

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: